USŁUGI DORADCZE

Nasza oferta usług doradczych skierowana jest do Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych, szukających pomocy w rozwiązaniu konkretnych trudności, związanych z bieżącą obsługą swoich nieruchomości. Możliwe jest zarówno skorzystanie z jednorazowej porady jak i podpisanie umowy długoterminowej. Poniżej prezentujemy przykładowy zakres spraw, w których pomagamy naszym Klientom:

  • przeprowadzenie zmiany sposobu zarządu z powierzonego na właścicielski (m.in. przygotowanie zebrania właścicieli oraz wszelkich dokumentów i korespondencji niezbędnych do przeprowadzenia zamiany sposobu zarządu zgodnie z Ustawą o własności lokali, złożenie odpowiednich dokumentów w Sądzie Wieczystoksięgowym);
  • opracowanie niezbędnej dokumentacji Wspólnoty (uchwał, regulaminów, statutów, planów gospodarczych, planów remontów);
  • weryfikacja istniejącej dokumentacji formalno-prawnej (uchwał pod względem prawidłowości ich podjęcia i zgodności z obowiązującymi przepisami, prawidłowości rozliczeń z właścicielami, kompletności dokumentacji technicznej nieruchomości, prawidłowości i zasadności podpisanych umów);
  • ocena stanu technicznego nieruchomości (opracowywanie planów remontów krótko i długookresowych, weryfikacja realizacji zaleceń z obowiązkowych przeglądów nieruchomości);
  • współpraca przy organizacji Wspólnoty Mieszkaniowej (przygotowanie pierwszego zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej, przygotowanie projektów uchwał niezbędnych do podjęcia na pierwszym zebraniu i innych niezbędnych dokumentów, rejestracja w odpowiednich urzędach, wyrobienie pieczątki, założenie rachunku bankowego, przygotowanie projektów umów niezbędnych do obsługi nieruchomości);
  • pomoc w rozwiązywaniu innych bieżących problemów nieruchomości (m.in. ocena stanu zadłużenia właścicieli, skuteczności i prawidłowości podejmowanych działań windykacyjnych i propozycja zmian).